זליגת המשכנתאות מהבנקים לשוק החוץ בנקאי

אם אתם מתכננים רכישת דירה ו/או שיפורים במושכר כדאי שתהיו מודעים לאפשרויות המימון החוץ בנקאיות.

בחמש עשרה השנים האחרונות חלו רפורמות רבות בשוק ההון הישראלי, רפורמות אשר נועדו להקטין את הריכוזיות של הבנקים, לשכלל את השוק ולהגביר את התחרות. רפורמות אלו הביאו לעלייתם של חברות האשראי החוץ בנקאיות אשר החלו לספק לציבור הלוואות ומשכנתאות. בזכות השינויים בשוק ההון נפתחו עבורנו אפשרויות מימון חדשות, לפיכך התלות שלנו בבנקים פחתה. למעשה שוק האשראי החוץ בנקאי על כלל רבדיו נפתח כבר בשנות ה 80 ,אך עכשיו אנו עדים לתנופה של ממש , לרבות במתן הלוואות ומשכנתאות קצרות וארוכות טווח.

אם בעבר כאשר נזקקנו למשכנתה היה ברור שאנו צריכים לפנות אל הבנק, היום עומדות בפנינו אפשרויות אחרות ואנו אכן רואים זליגה של משכנתאות מהבנקים אל החברות החוץ בנקאיות. אמנם עדיין מדובר בנתח קטן משוק המשכנתאות, אך חברות האשראי החוץ בנקאיות שואפות לגדול בקצב מהיר ואינן מוכנות לוותר על פלח זה.

משכנתאות חוץ בנקאיות מגדילות את היצע המשכנתאות בשוק ולפיכך מגבירות את התחרותית. מעבר לשיפר ההיצע הם נותנות פתרון לקהלים רבים  אשר חלקם  נדחו על ידי הבנקים, ולכאלה אשר מעוניינים לשלב בין שני המוצרים .

אם בעבר המשכנתא החוץ בנקאית  היתה משתלבת בדרגה שניה למשכנתא הבנקאית, כיום חלו תמורות בנושא זה … ויותר גופים חוץ בנקאיים מעניקים משכנתאות בדרגה ראשונה לתקופות ארוכות של עד 30 שנה.

בנקים לעומת משכנתאות חוץ בנקאיות

בעוד הבנקים משקללים בראש ובראשונה את היסטוריית האשראי של הלקוח לצורך קביעת הזכאות למשכנתה, החברות החוץ בנקאיות  שמות את הדגש על כושר ההחזר, והליבה העסקית כפקטור עיקרי, כאשר גם  הליכי החיתום בהם נחשבים למהירים ויעילים.

מי מעניק משכנתה חוץ בנקאית? ישנו מגוון חברות אשר מעניקות הלוואות ומשכנתאות חוץ בנקאיות, בכללן נוכל למצוא חברות ביטוח, קרנות פנסיה וחברות פרטיות קטנות וגדולות  העוסקות במתן פתרונות מימון, לרבות משכנתאות , כדוגמת חברתנו.

כל החברות הגדולות בעלת  אישור מטעם משרד האוצר, וכולן  מפוקחות על ידי רשות שוק הון.

משכנתאות חוץ בנקאיות בעידן הקורונה

משבר הקורונה לא עשה טוב לשוק הנדל“ן. היזמים מתלוננים כי הבנקים אינם מתלהבים לממן פרויקטים ומתנהלים מאוד בזהירות ובאיטיות ובכך מאלצים את השוק להיות  במצב של  המתנה.

זהו הלך הרוח  בבנקים גם בעולם מבקשי המשכנתאות ,בעוד הבנקים מקשיחים את תנאי המשכנתאות, מעלים ריביות ,ומתנהלים באיטיות לכל בקשה ובקשה, הגופים החוץ בנקאיים נוטים לייעל תהליכים ולחפש פתרונות מהירים  לטובת ההליכים הכלכליים.

לסיכום, פתיחת שוק המשכנתאות הוא בהחלט צעד מבורך אשר משפר את התחרות ומאפשר לנו להשיג משכנתאות והלוואות מסחריות, כנגד שעבוד נכסים ,אך בכל זאת  חשוב להיות זהירים, ולא בהכרח לבחור בהצעה הראשונה המוצעת  כפתרון . אתם מוזמנים לפנות אל חברתנו, לצורך מציאת פתרון הולם להלוואות /משכנתאות כאמור , והכל תוך כדי ניהול משא ומתן    אובייקטיבי  עבורכם, מקסום התנאים ושיפור הריביות מבין שלל ההצעות.. אנו נחושים  לעזור לכם בהשגת מטרתכם  , תוך שמירה מלאה על מקצועיות, מהימנות, יושרה וליווי ע"י מיטב המומחים בחברתנו..

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email